Нічний мрійник (night_dreamer01) wrote,
Нічний мрійник
night_dreamer01

"Сокільницький хутір": трамвай до львівського автовокзалу

Реконструкція лінії третього трамвайного маршруту у Львові, вочевидь, буде суміщена із продовженням цієї трамвайної лінії далі, на південь міста. Мовчазний свідок того, що лінія мала йти далі – незавершений шляхопровід над вулицею Науковою – ось вже тридцять років чекає свого часу, коли його добудують. Або знесуть.
План продовження лінії пропонує генеральний план міста, однак перешкодою на шляху його здійснення є те, що – яка іронія – попереду нічого немає.


Генеральний план розвитку транспорту міста. Згідно нього, трамвайна лінія має піти прямо, продовживши собою вулицю Княгині Ольги, а потім плавною дугою на схід повернути до львівського автовокзалу на розі Вернадського/Стрийської.


На шляху того, щоб виконати цей генплан, стоять два прикрих факти.
По-перше, там поле. ПРОСТО ПОЛЕ.

[І ідея будівництва трамваю в це поле нагадує київську історію десятирічної давнини…]

Десять років тому сталася найбільш ідіотська подія в історії київського метро. 2008 року була відкрита станція «Червоний Хутір». Частково споруджена у конструкціях поруч із депо «Харківське» у 2006 році, станція була закинута на два роки з банальної причини – навколо ліс.



Ось такі водяться в околицях Червоного хутора і досі.


Станція так би й лишилася недобудованою на десятки років (або й назавжди), але 2008 року було оголошено про дострокові вибори мера міста. Діючий голова, Леонід Чернівецький, шукаючи шляхів пропіаритися хоч на чомусь (крім прізвиська «Космос»), наказав добудувати станцію. Ту саму, в лісі, за той час навколо не встиг вирости жоден будинок.
За кілька місяців авралу Київ отримав нову, найнепотрібнішу станцію метро в історії. Причому людства. І це тоді, коли Троєщина задихалася без цього виду транспорту. Кияни відповіли на це відкриття переважно сарказмом.


Що найцікавіше, незважаючи на те, що минуло десять років, навколо й досі не з’явилося жодного «елітного ЖК».

Ну а друга причина – це поле навіть не належить місту. Майже одразу за вулицею Трускавецькою пролягає міська межа – далі територія села Сокільники. Це село відоме як одне із найбагатших сел країни. У ньому через порівняно дешеву землю періодично виростають нові житлові комплекси (наче як і село, але львівська вулиця Стрийська – поруч), а 2010 року у селі постав ТРЦ «Кінгс-Кросс Леополіс» – по цих всіх роках, найпопулярніший молл міста.

Круто стоїть село, правда? =)

Отже, Сокільники й так непогано користуються своєю географічною близькістю до Львова. Щільна багатоповерхова забудова саме на місці пропонованої лінії навряд з’явиться – заважає глісада львівського аеропорту, купувати житло за свої кревні із безкоштовним додатком у вигляді реву літаків ніхто не стане. Тим паче місто не стане вести перемовини за цю землю із Сокільниками; прокладати ж трамвай за кошти бюджету міста на території Сокільників – жирно буде. Глухий кут.



І саме тому вести трамвай у цей глухий кут немає сенсу. Що ж можна побачити за естакадою над Науковою?
Зелений газон по центру – дбайливо лишений з 80-х відвід під трамвай. Справа – ТЦ «Арсен», міський центр зайнятості і ЖК «Ренуар». Арсен, до речі, займає місце, яке у 80-х закладали під нове трамвайне депо.
Зліва – промзона, бізнес-центр, автомобільний магазин і частина внутрішніх військ (або щось у цьому роді).

Негусто від слова зовсім. Єдина причина класти трамвай саме сюди – те, що за Ренуаром шмат території все ж належить ЛМР. Шмат, розміром із депо, яке все ж буде збудоване у цьому районі.



Гаражі вздовж Трускавецької. Навіть не знаю, вони ще у Львові, чи вже в Сокільниках…



Ось на місці цих лачуг для машин і постане депо. Про його побудову вже думає нове керівництво ЛЕТу, видавати вагони на 3 маршрут з Промислової – ще те задоволення.
Здавалося б, тут трамвайну лінію можна й закинути, однак все не так просто. Річ у тім, що нова лінія не привабить багато нових пасажирів, надто вона коротка і надто розріджена забудова у кінці Княгині Ольги… Але є ще один варіант продовження.



Наукова вулиця. Якщо дійсно стоїть завдання з’єднати Аквапарк і Санту-Барбару трамвайною колією (враховуючи депо в кінці Княгині Ольги, це логічно), єдина лінія, здатна створити той самий ефект, що й лінія на Сихів – колія вздовж Наукової вулиці.



По центру Наукової є схожий розділювальний газон, його цілком вистачить для трамваю. Я не пропоную не продовжувати трамвай до кінця Княгині Ольги – землевідводи під депо в нас не на кожному кроці – однак про такий варіант теж слід подумати.



Так лінія цілком спокійно пройде на схід. Спокійно – аж до перехрестя з вулицею Стрийською.
Для немісцевих: перехрестя Стрийська/Наукова/Хуторівка – це найбільш складне і завантажене перехрестя міста, посольство пекла на вулицях Львова.



Проїхати ним прямо – ще куди не йшло, однак на повороті направо або наліво можна простояти півтори хвилини, зібравши за собою затор у кількасот метрів завдовжки. У Києві на такому перехресті вже втулили б розв’язку, однак, слава Б-гу, ми не в Києві. Тож мова йде про те, щоб спорудити на перехресті турбокільце – кільце із кількома каналізованими смугами руху. Вписати в нього трамвай доволі тяжко. Якби він йшов прямо, вулицею Хуторівкою:



все було б набагато простіше. Однак Хуторівка привабить потоку не більше, ніж лінія в сокільницьке поле: поруч – бронетанковий завод і ринок Шувар, на останній їздять переважно автомобілями. Тому трамвай забере лише безпосередньо потік із Сихова на Наукову; а зараз для цього планується тролейбусна лінія за тою ж трасою.



Але головний недолік – те, що лінія ігнорує житловий район Боднарівку і автовокзал. Туди її і слід повернути – зі східного боку Стрийської вулиці є широченний землевідвід. Однак трамваю потрібно буде перетнути перехрестя під кутом, перелаштувавшись із осі Наукової в тротуар Стрийської.
Проектувальник, якому замовлять проект цього перехрестя із врахуванням трамваю, зробить собі харакірі.
Тому перехрестя краще обійти.



Незадовго до перехрестя Стрийська-Наукова від останньої відгалужується вулиця Академіка Підстригача.



Між нею і Стрийською – посадка і озеро:



Якщо трохи посунути кілька парканів на цій вулиці і зрубати десяток-другий дерев, то утворюється смуга руху під трамвай. Можливо, доведеться трохи побавитися з рельєфом (в одному з місць вулиці крутий спуск), однак це набагато простіше, аніж протаскувати трамвай через найскладніше перехрестя міста.
Ріг Трускавецької/Підстригача. Не здивуюся, якщо влада Сокільників після пуску лінії роздасть усю землю поруч під забудову.



Остання частинка Трускавецької – найвужча.



Однак з північного боку вулиці розташований цілий ешелон шиномонтажок і автомийок, які неважко звідси прибрати. Так лінія дістанеться Стрийської.



Тут вона зможе перетнути вулицю під геометрично точним кутом у 90 градусів.



Не знаю, навіщо знадобилося лишати таку широку смугу відводу між будинками на Боднарівці і проїжджою частиною Стрийської. Я б не став дивуватися, якщо це виявилася б техзона метро – у радянські роки усе любили прораховувати на кільканадцять кроків наперед. Якщо тут можна спорудити метро, то й трамваю місця вистачить.
Найвужче місце – недобуд на розі Вернадського, однак навіть між його парканом і велосмугою – 11 метрів, чого більш ніж вдосталь.



Тим часом, навпроти – мета цієї трамвайної лінії.



Львівський автовокзал. Дивно, що він тут; в центрі на нього місця, звісно, немає, однак це околиця міста, край географії. Менше з тим.



Проспект Вернадського – вулиця, яка зростає на наших очах; на моїх картах навіть не позначені новобудови на ній. Зробити кільце поруч із платформами автовокзалу – неможливо, замало місця; однак малий трафік вулицею цілком дозволяє зробити кільце, як на карті – поперек вулиці.

До того ж, така лінія охопить новобудови (чого не буде, якщо, скажімо, просто закільцювати трамвай перед автовокзалом).



Зелений газон посеред проспекту – це точнісінько такий самий відвід під трамвай, як і на вулиці Княгині Ольги в 4 кілометрах звідси. Колись проспект (і трамвайну лінію разом з ним) продовжать через територію села Зубра (і це теж територія Львівської області) до кінця проспекту Червоної Калини, таким чином, поєднавши обидві магістральні трамвайні лінії. Однак для нинішнього стану цілком достатньо довести трамвай до автовокзалу і новобудов навколо нього. Після цього, охопивши Боднарівку і автовокзал, що обслуговує майже всі приміські автобуси півдня міста, третій трамвайний маршрут отримає потік, що перевищуватиме потік трамваю на Сихів. На цьому я можу й завершити і побажати місту наснаги у побудові лінії, яку місто могло отримати ще шість років тому.

[СТОП. ШІСТЬ РОКІВ ТОМУ???]

Річ у тім, що Боднарівка і автовокзал – не єдині об’єкти і райони, які страджають від браку швидкого і місткого транспорту на півдні міста. Нині збудована частина проспекту Вернадського йде в нікуди.


Ну, майже в нікуди – зверніть увагу на правий край панорами.

Стадіон «Арена Львів».

Збудований сім років тому до Євро-2012, він, відпрацювавши своє на єврочемпіонаті, зараз майже не використовується, і одна з основних причин цього – транспортна недоступність. Десятки тисяч людей, які відвідують матчі, потім банально не можуть поїхати назад, навіть автобус 3А їде не поруч зі стадіоном, а до того самого ТРЦ «Кінгс-Кросс Леополіс», за кілометр від «Арени». Навіть без футбольної команди, яка б базувалася на цьому полі (ФК «Карпати Львів» грають на стадіоні «Україна», як назло, поблизу сихівської лінії), «Арену» можна було б частіше використовувати для проведення конференцій, заходів та ін; але приїхати до стадіону нічим.
Трамвай міг би чудово виправити ситуацію.

Від тупика Вернадського до стадіону прокладена вулиця Лева Броварського, трамвай чудово впишеться між її проїжджою частиною та тротуарами. Ще одна особливість лінії – вона повинна буде мати одразу дві кінцеві.

Одна – безпосередньо біля території стадіону на випадок заходів, що не породжують надто великого потоку. Інша – на кількасот метрів далі, для роботи в дні матчів; на випадок, якщо «Карпати Львів» випадково програють вінницькій «Ниві», ці кількасот метрів у вечоровій прохолоді чудово охолодять фанатів, які у шаленстві могли б знищити вагони на ближній кінцевій. До того ж, це розмаже потік пасажирів; бо вивезти 34-тисячний стадіон самотужки за короткий час може хіба що метро, а так частина пасажирів скористається 3А або іншими замовними рейсами автобусів.
Ця лінія цілком могла б «працювати на замовлення» у дні подій і матчів, однак її існування подарувало б стадіону нове життя. І саме тому ця лінія, по-хорошому, могла б бути спорудженою ще до 2012 року, перед Євро-2012. Зараз про її  появу можна дискутувати або шукати інвестора, який би взяв це на себе одночасно із реновацією стадіону. За нинішнього стану справ, це буде далекою перспективою, і поки що лінію достатньо завершити біля автовокзалу. Однак хто знає… =)


Дякую за увагу, до нових зустрічей.

Tags: night_dreamer_projects, Львів, Україна, трамвай
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 4 comments